Catatan Popular

Isnin, 9 Mei 2011

DeKat d!r! deNgaN aLLahh!!

rajinlah solat lima waktu sehari semalam..insyallah allah swt akan lapang kan dada..


andai kata ada menyinggung hati orang sama ada sengaja atau tidak lebih minta maaf..sama ada dari segi kelakuan mahupun dari perkataann..insyallah.

senyum!!xkiralah dimana sahaja anda pergi sama ada kek kelas ke,pejabat mahupun kemana saja elok lah bersedekah senyuman anda yg manis dan menawan tu..tak rugi kta senyum..so senyumlah..kerana anda memiliki senyuman yang sangat menawan..


hati selalu kena bersih jauh dari hasad dengki,,iri hati,,kerana dengan perkara cm nie lah yg akn merosakkan diri dan hubungan sesama manusia,buat pe nak iri hati kat orang..jadilah mnusia yg sentiasa bersyukur bukan dengki terhadap orang..rezeki masing2 sentiasa ada cuma terpulang pada manusia itu untuk berusaha mencari rezekinya..insyallah..


pabila kita berada dalam masalah tak kira besar ke kecik ke..sebagai umat islam yg sejati hendaklah berdoa kepada NYA selalu..minta diringan kan beban yang ditanngung itu..mintak diberi pentujuk dalam menyelesaikan masalah yang dihadapi..


apapun dugann yg dihadapi samaa ada putus cinta ke,,difitnahkan ke,,or apa2 saja..hendaklah bersabar..kerana sabar adalah kunci keimanan agar diri kita tidak cepat melatah bila menghadapinya..berserah pada kuasa allah swt..insyallah orang yang selalu tidak rugi malah diterangi jalan penyelesainya,,hati akn tenang bila bersabar nie..insyallahh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan