Catatan Popular

Jumaat, 15 April 2011

SaMbUnGaN.....

 "Kenapa dengan kau ar?tak habis-habis menyusahkan hidup aku."Dhia bertanya semasa Faiz berada di kafe untuk makan tengah hari.Pantang berjumpa pasti akan bergaduh macam anjing dengan kucing je.Akhirnya Dhia akan mengalah dan faiz akan tersenyum menang.
  "hampa berdua nie boleh tak kalaw berjumpa jangan bergaduh?.Orang tua-tua kata..tapi bukan aku kata taw..kalau selalu sangat bergaduh suatu hari nanti jadi laki bini tahu.Kata  Fatin.Namun dibalas cebikan oleh Dhia.
 "kalaw bagi 2 billiom kat aku pun belum tentu aku nak kahwin dengan lelaki hidung tinggi ini".Dhia ketawa.Namun dia akur dengan perasaanya sendiri.Sejak pertama kali memandang wajah lelaki tersebut hatinya sudah terpaut.Ketika di orentasi.hatinya sudah terisi nama lelaki tersebut Syed Faiz Asmirul..Tetapi ,dia tidak menyangka lelaki itu begitu sombong,angkuh dan ego.Apa saja  yang dibuat oleh lelaki  itu awalnya  dimarahi namun bila lelaki itu mengucap kata maaf hatinya menjadi luntur.Fatin segera menyentap  tangan Dhia dan menariknya keluar dari kafe itu.Bimbang keadaan akan menjadi lebih parah.


 "Kenapa dengan kau nie?Tiba-tiba tarik tangan aku?".Dhia menggosok-gosok tangannya yang terasa perit.
 "Kau orang tu kalaw bergaduh sampai x ingat dunia.Ada saja halnya nak bertekak.malula orang tengok.Aku bukan apa aku cuma takot....kafe tu  roboh je bila korang bergaduh.dah la jom balik".Dhia akhirnya akur dengan kehendak temanya..apa yang dicakap oleh kawanya ada benar juga.entahlah..pernah juga dia untuk menjauhkan diri dari Faiz.Namun hatinya tidak mampu untuk berbuat demikian.Semakin dia lari semakin dekat lelaki itu di hatinya.Sikap faiz  terlalu sukar  untuk ditaksirkan.Yang dia tahu  lelaki itu terlalu ego,keras kepala macam batu,sombong dan banyak lagi al sikap buruknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan