Catatan Popular

Jumaat, 15 April 2011

asalamualaikum=)....lama nya saya tak menulis tapi kali ni saya kembali menulis..ikuti cerita novel saya ini.."-)

"Benci aku,benci!!!!!!!".Dhia menumbuk bantal peluknya berulang kali. Dia rasa begitu  terhina dengan kata-kata   Faiz sebentar tadi.Ikotkan hati nya yang tengah membakar dan membara mahu saja si Faiz tu dibakar hidup-hidup!!nasib baik kesabaran nya sebagai manusia masih ada ..kalaw tidak sudah pasti negara nie gempak dengan pembakaran manusia hidup-hidup.Alangkah bodohnya dirinya dihina sedemikian rupa di hadapan rakan sekelasnya yang lain.tambahan pula,banyak mata yang memadang kejadian tadi.
   
    "Wehh, kau ingat kau tu cantik sangat ke macam Angelina Jolie ar?Benganglah kalau ada sesiapa yang minat dengan kau.Kalau aku la,perempuan macam kau ni aku tolak tepi je."Kata  Faiz dengan megah sambil tersenyum sinis.Semua pelajar semeseter 1,Dipolama In Businness Manangement memadang ke arah Faiz dan Dhia.


  "Wei jantan,kau jaga mulut longkang kau tu baik-baik.Aku pun tak ingin la lelaki sombong,perasan kacak macam kau nie.Baik atok aku hensem lagi dari kau!.Dasar jantan  tak sedar diri nak mapuihhh."Dhia benar-benar geram.Kesabaranya sentiasa teruji.Ingin saja dia menghadiakan buku lima pada lelaki hidung tinggi nie tapi hidung tak tinggi mana pun.Namun dibatalkna saja niatnya itu.Hatinya benar-benar panas.Kalau dahulu lelaki ini yang dugilanya tapi kini perasaan benci yang teramat sangat ada pada lelaki ini.


   "Elehh,Macalah aku tak tahu,dulu kau tergila-gilakan aku kan?tapi aku je malas nak layan perempuan macam engkau.Buang masa aku je nak layan perempuan cam engkau nie.Bagi aku taraf kau nie buat tukang cuci kereta je aku pun tak layak."Faiz mencebik.Dhia segera melempar kasut yang dipakainya tepat ke wajah Faiz.Tahad kesabarannya sudah tiada lagi buat lelaki ini..mahu saja dia menelan lelaki ini..biar hilang selamanya.Segera dia melangkah meninggalkan kelas tanpa menungggu madam Rohaila,pensyarahnya masuk ke kelas.Perasaan marah kian menebal,hatinya terasa disiat-siat.


 Faiz mengerang kesakitan yang teramat sangat.Dia tidak sempat mengelak.akhirnya mukanya menjadi sasaran..hilanh kehensemnya bila semua orang melihat kejadian itu..Faiz berasa malu sangat."tunggu kau perempuan pasti aku akan balas!!"kata Faiz dalam hatinya.


 "Kau  benar- benar melampau Faiz."kata Fatin sahabat kepada gadis tersebut.Fatin segara berlari mendapatkan Dhia namun langkah fatin terhenti bila memadangkan Madam Rohaila telah pun berada di depannya.
  "Nak kemana?.Masuk kelas!"Fatin akur dengan arahan Madam Rohaila.Dia hanya mampu melihat Dhia yang semakin jauh dan akhirnya hilang di celah-celah bangunan kampus tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan